10 Mart 2013 Pazar

ÖnYargı ve CRM

ÖNYARGI VE CRM

Bir cafede otururken, bir çift gözüme çarptı. Garson geldi ve bir Icetea ve bir bira getirdi. Birayı direkt erkeğin Icetea yi ise bayanın önüne bıraktı. Sonra aralarında bir gülüşme oldu, anlamaya çalıştım. Birayı söyleyen bayandı ve bayan bayın önünden içkiyi kendi önüne aldı. İlk düşündüğüm şey garsonun nekadar önyargılı olduğuydu. Ön yargısı büyük bir probleme yol açmadı, çiftin gülüşmesine neden oldu.  Fakat yer ve ortama baktıgımda zaten yaptığı ön yargılı davranışın büyük bir etki yaratması beklenemezdi. Garsonların hizmetten çok müşterilere iyi davranması ve bir bağ kurması beklenir...

 

Bursada lens suyu almak için sürekli alışveriş yaptığım bir .... Optikçiye gittim. Lens suyu seçtikten sonra kasada bulunan satışcıya göz temizleme ıslak mendili var mı diye sordum. Satışcıdaki tepki aynen şu oldu "AA öyle bir bez mi varmış, bizde satılmaz kimyasal gözlüklere zarar verir " dedi. Bende şaşırdım Ama ben sizden almıştım diye yanıt verdim. Satışcı aynı uslupla birşeyler soyledi.  Önyargılı olmasının yanında ürün olmadığı veya ürünün satıştının sona erdiği için (Bilemiyorum) Farklı bir varsayımla üstelik emin olmadığı bir şekilde cevap verdi.  + kasada da çok bekletti. Bazen önyargılar markalardan soğumaya neden olur ya müşteri olarak bende de aynı şey oluştu ..

Eğer gerçekten Müşteri memnuniyetini sağlamak istiyorsanız satışdaki arkadaşları varsayım ve önyargılardan arınmış olmasına dikkat edin, yoksa müşteri kaybınız kaçınılmaz olur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder