13 Aralık 2012 Perşembe

B2B mi? B2C mi? C2C mi?

Bugünlerde okuduğum tüm pazarlama yazılarında  B2B ve B2C gibi kavramlar artık daha ağır  basıyor. son 10 yılı içinde hızla gelişen bu sektörde devler hızla yerini aldı veya almaya devam ediyor. Eğer bir E- ticaret devi olmak istiyorsanız aslında yapmanız gereken hala çok şey var.

Basit bir site kurmak , kurdurmak kolay ama asıl iş ; iş modelini bulmakta...

Basit gibi görünen bir çok iş modelleri sistem alt mimarisine girince işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor. İnsanlar, sistemler  detaylarda boğuluyor.

Aslında başarı detayda mı gizlidir? Bir ikilem içinde kalıyor insan... Hal böyleyken çok iyi basit iş modelleri bile E- ticaret yapma konusunda ya yavaş kalıyor, ya da zorlanıyor.

Aslında herkes aynı yanılgıda. Bence E- Ticaret devi olmak için süper sistemler kurmaya gerek yok.

Kullanıcıya yakın olmak ihtiyaç dışında ek özellik sunmamak hızla gelişen sistemlerde insanları yalınlığa zorlayacak.

İnternet sitelerine baktığımda en çokta Facebook'ta her eklediği yeni özelliği kullanıyor muyum? HAYIR örneğin; Facebook mail hesabını??? benim için bir anlamı olmayan listeleri? HAYIR

Bunları kullanmıyorum, aslında ben  hala facebook ilk çıktığındaki  iş modelini kullanıyorum ...Facebook bunları yapıyor ama ben kullanmıyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder