20 Aralık 2011 Salı

Gerilla Pazarlama

Umulmadık,etkin,inatçı,
bulaşıcı,alışılmadık ve gösterişli...
En basit tanım olarak geleneksel olmayandan ortamlarda, beklenmedik metotlarla, minimum pazarlama yatırımları ile (hatta ekstra hiç bir yatırım yapmadan), maksimum geri dönüşlerin alındığı pazarlama aktiviteleri ve stratejileri bütünüdür, diyebiliriz gerilla pazarlama için.
 Gerilla pazarlama, zaten hali hazırda harcadığımız paralar ile yapılan çalışmadır. Örneğin şirketin adına alınan domain name’in özel olması, fark yaratması ve insanları başka şeylere götürmesi bir gerilladır. Veya bastırdığınız kartvizitin arkasına takvim koymak bir gerilladır. Böylelikle kişiler kartvizitinizi sürekli yanlarında taşıyıp, lazım olduğunda (takvim ihtiyacı) çıkartıp bakabilecekler ve hep göz önünde olabileceksiniz. Zaten kartvizit bastırıyorsunuz, dolayısıyla ilave maliyet sıfır. Ama etkisi geleneksel kartvizite göre kat kat daha fazla.
Gerilla Marketing tıpki bir gerilla savaşcısı gibi dikkati başka bir tarafa çekmeye çalışır.Bunu yaparkende uyguladıkları politikalar “ değişik, şaşırtıcı, orginal, eğlendirici” dir.Herşey küçük bir bütçeyle meydana gelir.
Gerilla Marketing ilk başlarda sadece küçük firmaların büyük firmalarla daha iyi mücadele edebilmesi için kullanılmışdır. Bundan dolayı gerilla marketing fikrinin öncülerinden Jay Conrad Levinson bu yaklaşımı bir “yıpratma” saldırısı olarak tanımlar.Şimdilerde ise her sektör de yer alan kurum ve kuruluşların yaratmaya çalıştığı pazarlama stratejisidir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder