22 Mayıs 2011 Pazar

Mobil Pazarlama

Mobil Pazarlama
Günümüzde mobil cep telefonları sayısı 4 milyar olup; bunların 1,08 milyarıda smart telefondur. Cep Telefonu Yatmadan önce en son,Uyandıktan sonra ilkkontrol ettiğimiz ekran haline gelmiştir. Smart telefonlarından yaygınlaşmasıyla da insanlar işten eve geldiklerinde bilgisayarlarını daha az sıklıkla kullanmaya başlamıştır. Maillerini ve bir çok uygulamayı smart telefonlar üzerinden gerçekleştirebilmektedir. 2014 yılında mobil internertin destop interneti geçeceği öngörülmektedir. Mobil internet kullananların %91 ‘inin sosyal ağları kullanmak için cep telefonlarından internete girdiği saptanmıştır. Amerika’da günlük ortalama 2,7 saat mobil internet üzerinden sosyal erişim sağlanmaktadır. Dünyada günlük  200 milyon video You Tube üzerinden mobil internet kullanılarak izlenmektedir. Türkiye’de  ise izlesene.com sitesi günde 200.000 videoyu saat 12:00-13:00 ve 19:00- 01:00 saatleri arasında mobil internet üzerinden izletmektedir.  Bu istatistikler göz önünde bulundurulduğunda Cep telefonlarının bu kadar yaygınlaşmasındaki  cep telefonları  kullanım nedenleri aşağıdaki gibidir.
Mobil pazarlama ek bir kanaldır; hedef kitleye lokasyon ve zaman açısından istenilen şekilde ulaşılması için en etkin belki de tek yöntemdir. Tüketicinin cep telefonu her zaman yanında ve her zaman açık durumdadır bu  sayede marka ve içerik sağlayıcılar hedef kitleye her zaman ve her yerde ulaşabiliyorlar. Artık evde, işyerinde, arabada, tatilde kısaca her yerde pazarlama mesajını alan ve ilgi duyduğu mesaja yine mobil olarak dönüş yapabilen yeni bir tüketici kitlesi ile karşı karşıyayız.

Mobil Dünyanın Anahtar Kelimeleri
Kişiye özel: kişiye en yakın, bireysel mecra
Her zaman: günlük hayatın her anında erişim
Her yerde: lokasyon bilgisi ile doğru yerde iletişim
Interaktif: etkileşim ile çift yönlü iletişim
Hedefleme: doğru hedef kitleye erişim
Ölçümleme: geri dönüş, tüketici reaksiyonu ölçümleme
  Yüksek geri dönüş:  doğru erişim ile yüksek geri dönüş

Mobil Pazarlama Kavramları

MSISDN:  Bildiğimiz cep telefonu numarasıdır.

Wap push: SMS içine konulan linklerdir.(Markanın web adresi gibi)

UGC: User Generated Content – Kullanıcının Mobil Dünyada yarattığı içeriktir.

Frequency:  Bir kullanıcıya kaç kere ulaşıldığını ifade eder.
Double-Opt-in:  Cep telefonları üzerinden alınan bir hizmetin (Fal, hava durumu, haber gibi abonelikler) kullanıcıya 2 kere sorularak onaylatılmasıdır. Bu iki soruyada kullanıcı evet derse abonelik işlemi gerçekleştirilir. Bu BTK’nın koyduğu bir kuraldır ve kullanıcıyı bilinçsiz aboneliklerden korur.

Kısa numara: Bu hizmet veya abonelik için gönderdiğimiz operatör numarasıdır.(Örnek 2222)

Keyword: Petrol ofisi yazıp 2222 gönder mesajında petrol ofisi keyworddür.

VAS: Value Added Services- Katma değerli servisleri ifade etmektedir.

CPL: Cost Per Listening- Bir dinletme başına olan maliyeti ifade eder.

CPC: Cost Per Click- Tıklanma başına maliyeti ifade eder.

CPM: Cost Per Mille- Bin kişiye gösterim maliyettir.

Impression: Erişim yani gösterim sayısını ifade eder.

Unique impression: Kaç tekil kişiye erişim sağlandığını gösterir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder